
Linkedin is op enkele jaren tijd uitgegroeid tot één van de grootste, professionele sociale netwerken. Iedereen kan van zijn profiel een professioneel visitekaartje maken en netwerken met collega’s, klanten of leveranciers. Wereldwijd heeft Linkedin maar liefst +400 miljoen professionele profielen. Adverteren op Linkedin loont dus zeker de moeite.
Voordelen van adverteren op LinkedIn
✅ Targetting op professionals
Dé reden waarom het goud waard is om te adverteren op Linkedin, zijn de mogelijkheden om te targetten. Je kan immers kiezen om een advertentiecampagne te richten op mensen uit één bepaalde sector, of die in een bepaalde functie werken.
✅ Voor grote én kleine campagnes
Ook bij Linkedin kan je je eigen budgetten instellen. Hierdoor kan je zowel een grote campagne met veel budget opzetten, als kleinere. Adverteren op Linkedin kan per klik heel wat meer kosten dan op andere advertentienetwerken, zoals Google of Facebook. De doelgroep die je via Linkedin kan bereiken is echter wel erg waardevol.
✅ Het beste netwerk voor B2B campagnes
Doordat je kan targetten op specifieke, professionele segmenten is Linkedin vooral interessant voor het promoten van Business to Business diensten. Ook meer luxe producten kunnen interessant zijn om te adverteren naar een bepaalde functie toe. Zo zou een duur automerk zich bijvoorbeeld kunnen toespitsen op profielen met een hoge functie, zoals CEO’s.
✅ Verschillende formats
De opties om te adverteren op Linkedin mogen dan niet even uitgebreid zijn als bij Google, toch heb je heel wat keuze. Zo kan je je kiezen voor gesponsorde updates, waarbij een bepaald bericht van een bedrijfspagina in het nieuwsoverzicht van geselecteerde doelgroep terecht komt. Ook kan je, zoals in onderstaande afbeelding, kiezen voor tekstadvertenties.
Heb je interesse om te adverteren op LinkedIn? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor een vrijblijvend voorstel. Onze online marketing specialisten helpen je graag op weg.