
Graag plaatsen we hier even de belangrijkste aspecten op een rij om de voor- en nadelen te schetsen.
Voordelen van adverteren op Instagram
✅ Instagram is van Facebook
Dat is op zich niet belangrijk maar het zorgt er wel voor dat adverteren op Instagram moet gebeuren vanuit de Facebook interface. De targetting die je kan toepassen is ook gebaseerd op het Facebook systeem. Je kan doelgroepen instellen op basis van geslacht, leeftijd, interesse en meer.
✅ Instagram is voor jongeren
Instagram wordt heus niet alleen door jongeren gebruikt, maar als je jongeren wil bereiken moet je zeker Instagram overwegen. In Nederland bijvoorbeeld zou 50% van de tieners Instagram gebruiken. Die cijfers zullen in België niet anders zijn. Dankzij het targetten van specifieke doelgroepen, kan je ook experimenteren met adverteren op Instagram voor ‘oudere’ publieken.
✅ Inzetten op branding
Adverteren op Instagram is vooral interessant als je op zoek bent naar meer bekendheid voor je merk. Met een goed doordachte campagne kan je met mooie beelden adverteren in een doelgroep dat sterk is gelinkt aan je product of dienst. Denk bijvoorbeeld aan mooie auto’s en kleding, maar ook recepten of vakantiebestemmingen.
✅ Visueel sterk
Instagram zet sterk in op het visuele, net als het sociale medium Pinterest. Mooie, aantrekkelijke foto’s of videos zijn erg belangrijk bij het opzetten van advertenties. Op Instagram kan je een campagne opzetten met een foto, een reeks van foto’s (carrousel) of een video. We verwachten dat er in de toekomst enkel maar opties bij komen.
Zin om te adverteren op Instagram? Neem gerust contact op met ons, wij helpen je graag met het opzetten van een passende campagne voor je bedrijf.