E-mailmarketing is en blijft een van de beste manieren om klanten en prospecten te benaderen. Iedereen heeft een e-mailadres en via e-mail kan je heel gericht zaken communiceren. Er zijn echter wel een paar juridische zaken waar je zich moet aan houden en uiteraard is niet elke manier van nieuwsbrieven versturen even efficiënt.
Waarom e-mail marketing voor jouw bedrijf?
✅ Waardevol doelpubliek
Je mailings verstuur je naar alle personen die zich hebben ingeschreven op de nieuwsbrief en dus te kennen hebben gegeven dat ze wensen gemaild te worden. Verder kan je je mailings ook sturen naar klanten die al bij je bedrijf gekocht hebben. Het doelpubliek is dus erg geïnteresseerd in wat je als bedrijf te vertellen hebt, aangezien er zelf voor gekozen hebben informatie te ontvangen.
✅ Voor allerlei doelstellingen
E-mailmarketing kan dienen voor allerlei doelstellingen, aangezien je de inhoud van je mailings helemaal zelf kiest. Zo kan je er voor kiezen om verkoop te stimuleren door een specifieke promotie in de nieuwsbrief opnemen. Ook is het mogelijk om nieuws uit de sector of een relevant verhaal vanuit het bedrijf te delen. Of misschien wil je personen lokken naar een opendeurdag in je winkels. De mogelijkheden van de inhoud van je nieuwsbrief zijn eindeloos.
✅ Meetbaar succes
Bij STRAK maken we gebruik van professionele software, zoals MailChimp. Dit zorgt er voor dat we erg nauwkeurig resultaten van elke campagne kunnen meten. Zo kunnen we onderzoeken hoeveel mails daadwerkelijk aankomen en geopend worden. Ook gaan we na hoeveel keer iemand uit een nieuwsbrief doorklikt naar de website en wat er vervolgens op de website bekeken wordt. Door grondige analyse van eerdere mailings, kunnen we steeds optimaliseren en verbeteren. Zo kunnen we e-mailmarketing steeds efficiënter inzetten.
Kortom een mailing correct opzetten zorgt er voor dat we heel veel nuttige informatie krijgen. Heeft je bedrijf al een mailbestand? Of wil je een plan opzetten om snel voldoende adressen te verzamelen? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor een vrijblijvend gesprek.