Google

Google Adwords is één van onze favoriete kanalen, die het mogelijk maakt om te adverteren op Google. Het is zeker niet het goedkoopste kanaal want adverteren op de zoekmachine is betalend, per klik. Google Adwords biedt echter een aantal heel interessante voordelen die we niet vinden bij andere kanalen.

Voordelen van adverteren op Google

✅ Bovenaan Google

Google Adwords zorgt er voor dat je bovenaan staat voor de door jouw gekozen zoektermen. Als surfers dus zoeken op jouw product of dienst dan sta je steeds in de kijker. Deze resultaten komen nog boven de organische resultaten, waarbij je aan zoekmachineoptimalisatie dient te doen om te scoren.

✅ Heel flexibel

Je kan Google Adwords steeds en heel snel aanpassen. Zo kan je werken met tijdelijke of seizoensgebonden campagnes. Handig als je solden, een opendeurdag of een tijdelijke promotie in de kijker wilt zetten.

✅ Meten is weten

Google Adwords biedt heel wat cijfermateriaal die er voor zorgen dat je perfect kan zien wat wel en niet werkt. Zo kan je je campagne makkelijk optimaliseren. Hierdoor kan je meer resultaten boeken met hetzelfde budget.

✅ Niet enkel Google zelf

Google Adwords kan ook gebruikt worden om op andere websites van het Google Netwerk te adverteren. Dit kan via de gekende tekstadvertenties, maar ook door middel van banners.

✅ Youtube

Youtube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld en ook van Google. Je kan via Google Adwords ook adverteren op YouTube, dat kan via banners, video of speciale formaten.


Er zijn dus heel wat redenen om voor Google Adwords te kiezen. Maar aan de andere kant vergt adverteren met Google Adwords ook enige expertise en ervaring zodat je vrij snel een optimale campagne kan bereiken. Hiervoor kan je STRAK inschakelen, graag helpen we jou verder. Neem dus gerust contact met ons op.

Wil je wat meer informatie over adverteren op Google? Je vindt heel wat handige tips en nieuwtjes op onze blog over Google Adwords. Onderstaande YouTube-video van Google maakt duidelijk wat Google Adwords is (Engels).