Facebook
Facebook is het grootste sociale netwerk ter wereld. Het netwerk heeft mannelijke en vrouwelijke gebruikers, van jong tot oud, in elke regio en met alle interesses. Dat is meteen ook de grote kracht van adverteren op Facebook, want u kan heel duidelijk aangeven naar wie je wilt communiceren.

Adverteren op Facebook kan je inzetten voor verschillende doelen. Zo kan je inzetten op je online verkoop, door een campagne die focust op je webshop. Maar doordat je je doelgroep ook op regio kan toespitsen, is een campagne om je lokale verkoop te stimuleren ook een optie. Verder kan je Facebook ook inzetten om je merk te laten groeien of meer likes op je bedrijfspagina te genereren. Het promoten van een app is ook mogelijk. De opties zijn eindeloos, waardoor er steeds een Facebook advertentiecampagne op maat van jouw bedrijf gemaakt kan worden. Het succesverhaal op Facebook van onze klant Nr4 lees je in onze eerdere blogpost.

Kosten van adverteren op Facebook

Wat kost adverteren op Facebook? Wel, net zoals bij Google Adwords kan het al met een klein budget. Je kan ook bepalen waarvoor je wil betalen: voor het aantal clicks (CPC) of voor het aantal weergaven. Hou er wel rekening mee dat het niet of minder interessant is om eenmalig te adverteren. Een campagne op iets langere periode (ook met een beperkt budget per dag) is vaak interessanter omdat je met herhaling kan werken. We bekijken dit heel graag met je.

Doelgroepen op Facebook

We hadden het al even over de targetting op Facebook. Je kan duidelijk aangeven naar wie je wilt communiceren met je advertentiecampagne. Als criteria kan je leeftijd, geslacht, burgerlijke en regio gebruiken. Ook targetten op basis van interesses is een mogelijkheid. Verder kan je ook kiezen om advertenties enkel te tonen op een bepaald toestel, bijvoorbeeld enkel mobiel of enkel op desktop. Het feit dat je doelgroepen zo specifiek kan instellen, maakt adverteren op Facebook erg interessant. Lokaal adverteren, voor bijvoorbeeld een opendeurdag, behoort ook tot de opties.

Wij bekijken graag de ideale set-up voor je campagne. Dat doen we steeds op basis van onze ruime ervaring met kleine en grote campagnes.