
Het team van Reli zoekt met de grootste zorg de mooiste vakantiehuizen in het prachtige Zuid-Frankrijk. Elk huis wordt door hen persoonlijk bezocht en goedgekeurd, zodat ze hun klanten steeds de beste kwaliteit kunnen verzekeren.
Dankzij hun persoonlijk advies koppelen ze naadloos de wensen van hun klanten aan een van de 350 exclusieve vakantiehuizen uit hun aanbod. Dat bestaat uit villa’s met zwembad, landhuizen, kastelen, appartementen en vakantiedomeinen met animatie. Van de Provence tot Dordogne. Hun persoonlijke aanpak voorziet de klanten niet enkel in een zorgeloze vakantie, maar eveneens in een zorgeloze zoektocht naar deze vakantie.


STRAK ondersteunt Reli in hun online advertenties. Onze focus ligt daarbij vanzelfsprekend op de optimalisatie van de verscheidene conversies.
Het voornaamste conversiedoel is het realiseren van zoveel mogelijk boekingen. Voor elke regio bestaat er een aparte campagne. Zo kunnen we gemakkelijk bijsturen volgens het beschikbare aanbod. Bij deze campagnes is Return on Advertising Spend (RoAS) onze belangrijkste KPI. De verhouding tussen de inkomsten (Return) en de ingezette middelen (Advertising Spend) willen we maximaliseren.
Bijkomstig maximaliseren we het aantal downloads van e-books als tweede conversiedoel. De e-books inspireren de doelgroepen om een toekomstige reis en wekken zo de nieuwsgierigheid op om Zuid-Frankrijk te bezoeken. Van tips over toeristische uitstapjes tot persoonlijke Reli-favorieten en must-visits van influencers. Voor elke regio bestaat er een apart magazine, maar er zijn ook e-books die op specifieke thema’s inspelen, nl. culinair, reizen met kids en natuur. Elk e-book is een extra trigger dat overtuigt om een vakantiehuis bij Reli te boeken en heeft dus naast het conversieaspect ook een belangrijke brand awareness value.


- Google Ads loont vooral bij de mensen die reeds actief op zoek zijn naar vakantiehuizen in Zuid-Frankrijk. Dit zijn onze pull-campagnes.
- Facebook en Instagram reikt voornamelijk de vakantiehuizen in Zuid-Frankrijk aan bij een doelgroep die interesse heeft in reizen. Dit zijn onze push-campagnes.

*Bij deze case verdiepen we ons in de resultaten die werden verwezenlijkt in 2021 en vergelijken die met de resultaten uit 2020.
We slaagden er in om het advertentiebudget met 35% te optimaliseren zonder in te boeten aan resultaten. Dat is voor de klant natuurlijk muziek in de oren, zo kunnen ze dit gerealiseerde restbedrag in andere toepassingen investeren. En dat is ook leuk voor ons: dan zijn er extra mogelijkheden om te experimenteren op andere platformen, zoals Bing en Pinterest.
Dat we niet hoefden in te boeten op de resultaten is vertaalde zich in meer bezoekers, meer gebruikerssessies, meer boekingen en dus ook meer inkomsten.

Onze optimalisatie-inspanningen hadden een positief op het budget, maar ook op de resultaten.
We krikten het aantal individuele bezoekers op met 15% en realiseerden 16% meer bezoekerssessies. Dat we de correcte doelgroep van geïnteresseerde reizigers aanspraken, was al snel duidelijk, want deze nieuwe bezoekers draagden bij tot een stijging van de boekingen met maar liefst 33%.



Meer boekingen betekenen uiteraard ook meer inkomsten. De inkomsten evolueerden meer dan evenredig mee met het aantal boekingen.
- Enerzijds had de pandemie de drang om te reizen versterkt: we hebben een hele periode niet kunnen reizen, dus de volgende reizen werden niet enkel langer in verblijfsduur, maar ook luxueuzer.
- Anderzijds valt dit ook te verklaren vanuit onze secundaire doelstelling — nl. het aantal downloads van e-books. De e-books wekten de interesse prima op: ze zetten aan om volop te genieten van wat Zuid-Frankrijk te bieden heeft, waardoor je zolang mogelijk wil spenderen in de streek. We zagen een stijging van 56% meer downloads.
Zo konden we uiteindelijk afkloppen op 44% extra transactie-inkomsten.


Kan jouw online marketing ook een boost gebruiken?
- Benieuwd met welke andere merken en ondernemingen we samenwerken? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze andere cases!
- Interesse in een samenwerking of een andere vraag? Laat dan via onderstaand formulier een berichtje na.