
Wie is Gezond.be?
Gezond.be is de referentie voor iedereen die op zoek is naar informatie rond zijn of haar gezondheid. Het online gezondheidsmagazine, dat deel uitmaakt van de GMgroup, wil op een vernieuwende manier, interessante en kwalitatieve content delen met haar lezers.
De gespreide topics zorgen voor een kwalitatieve bron aan kennis. Dit gesterkt door de vele experten die hun steentje bijdragen

Vraag van de klant?
Bij Gezond.be beseften ze dat hun website sterk verouderd was. Dit zowel op grafisch als technisch vlak. Zo kwam het niveau van de gepubliceerde artikels niet overeen met de look-and-feel van de website. Een rebranding en redesign van de website was een nadrukkelijke wens van de klant.
Bovendien was er het uitdrukkelijke verlangen om af te stappen van Drupal en te gaan voor een WordPress. Het gebruiksvriendelijke en schaalbare CMS lag meer in lijn met het intern gebruik. Daarnaast zorgt de recente update voor een verbeterde ervaring. Dit voor zowel gebruiker als beheerder.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
Tijdens de rebranding en het redesign van gezond.be was het vooral belangrijk om het menselijke te benadrukken en het emotionele te laten spreken. De zorg en energie die gestoken worden in de content, moet ook in de look and feel terugkomen. Dit deden we door afgeronde UI-vormen en illustraties te combineren met een warm kleurenpalet en speelse typografie.
We legden niet enkel een focus op de bezoeker maar ook op het gebruiksgemak voor de beheerders. Door een goede opbouw en op maat gemaakte functionaliteit binnen WordPress hebben de redacteurs nu alle middelen om snel en eenvoudig nieuwe inhoud online te plaatsen.
Door slim om te gaan met design en structuur kan er met een beperkt aantal mogelijkheden zeer afwisselende visuele stijlen worden bekomen.
Een migratie van dergelijke grootte vraagt niet enkel een goede opvolging naar structuur maar ook naar een duidelijke doorverwijzing van inhoud. Een belangrijk onderdeel was het behouden van de SEO-ranking op de verschillende zoekmachines. Met een duidelijke aanpak en een uitgebreid redirect-plan is deze migratie dan ook vlekkeloos verlopen.

Eindresultaat?
Een frisse, snellere en bovendien gebruiksvriendelijkere website!
Door de rebranding en het persoonlijke design krijgt de website een eigen look and feel en is het niet ‘zomaar’ een informatiewebsite. Dankzij de nieuwe en frisse identiteit wordt het merk gezond.be versterkt en de herkenbaarheid vergroot.
Via de intuïtieve functionaliteiten binnen WordPress verliest de redactie geen tijd meer met technische zaken. De redactie kan vandaag haar volledige aandacht schenken aan meer en betere content.