VVR

Een veelzijdig, visuele oefening

Wie is VVR?

De Vereniging voor Vlaamse Reisbureaus vertegenwoordigt 600 individuele leden in Vlaanderen en Brussel. Dit is goed voor meer dan 1.000 verkooppunten waar meer dan 4.000 medewerkers actief zijn. Samen verzorgen ze de vakantie van meer dan 4 miljoen klanten.

Daarmee is VVR tevens de belangrijkste beroepsvereniging voor reisbureaus in België. Ze verdedigt de belangen van het beroep in het algemeen en die van haar leden in het bijzonder bij alle instanties.

 

Vraag van de klant?

De VVR blies in 2020 maar liefst 45 kaarsjes uit. Ouder worden doet je mijmeren over het leven én de toekomst. Na te hebben nagedacht over de vraag “Ben ik nog up-to-date met de huidige trends?” kwam de VVR aankloppen met een drieledige vraag:

Ten eerste hadden ze nood aan een restyle van hun logo. Geen complete rebranding, maar de traditionele, herkenbare feeling in een modern jasje steken.

Ten tweede was de website toe aan een complete vernieuwing. Deze moest meer toegankelijk worden voor de honderden bestaande leden en potentiële nieuwe leden.

Ten derde moest hun driemaandelijkse vaktijdschrift  ‘De Hoogvlieger‘ stevig onder handen genomen worden. Ook daar lag de nadruk op hipper en meer hedendaags om de lezer geboeid te houden.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?

Dankzij onze eerdere realisaties voor Goodbye Magazine (#1-20) hebben we reeds een nauwe feeling met de reissector. We snappen wat de aandacht trekt en behoudt bij de verschillende stakeholders.

Het design team ging meteen aan de slag met een moodboard om de VVR te overtuigen van onze visie.  De initiële insteek zat meteen goed, waardoor snel overgeschakeld werd naar een voorstel, alsook de uiteindelijke look en feeling van het logo, de website en het tijdschrift die de klant voor ogen had.

Tegelijk ontwikkelde het development team een gloednieuwe website in WordPress. De expertise van STRAK laat toe dit CMS volledig aan te passen aan de wensen van de klant.

Er werd een portaal geïntegreerd waarop de 600 leden van de VVR zich konden inloggen om toegang te verkrijgen tot meer functies en toepassingen.

Eindresultaat?

De visuele oefening die werd uitgevoerd op het logo en het magazine geven beide elementen een frisse adem en een duurzame entiteit.  Ze kunnen ze de tand des tijds weerstaan zonder out-of-date te raken.

De nieuwe website bouwt niet enkel voort op deze duurzaamheid, maar is bovendien intuïtief voor de bezoekers en alle leden van de VRR.

Heb jij een gelijkaardige opdracht? Klik alvast eens rond op www.vvr.be om je verwachtingen af te toetsen. Neem zeker ook een kijkje naar onze andere cases.