Wie is Urban Homes?
Urban Homes is een Real Estate Agency dat voornamelijk in het Brusselse actief is op de vastgoedmarkt. Als vastgoed-expert matcht Urban Homes je met je nieuwe thuis of investeringspand. Uniek zijn de “full concept” projecten waarbij Urban Homes investeerders ontlast van de zorgen die komen kijken bij de exploitatie van onroerend goed.

Kleurenpallet
Het gekozen palet combineert vertrouwen en het warme huiselijke.
De rijkheid van de kleuren speelt eveneens in op het kwalitatieve aspect.

Typography



Vraag van de klant
Onze klant kwam met de vraag om dit vernieuwend vastgoed concept van een totale branding te voorzien. Naast drukwerk en ontwikkeling van een website was het uitstippelen van een Online Marketing traject noodzakelijk om op korte termijn aan naambekendheid te komen.
Rekening houdend met de Franstalige regio waarin Urban Homes werkzaam is, de focus op het bereiken van de buitenlandse markt en expats, was het gewenst de gehele communicatie zowel Franstalig als Engelstalig te voeren.

De rijkheid van de kleuren
speelt in op het kwalitatieve
aspect.
___

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
Voor het logo gingen we op zoek naar een strak, tijdloos gegeven dat de verwachtingen van een iets exclusievere klant aanspreekt. Daarnaast maken we gebruik van een warm kleurenpalet dat inspeelt op het kwalitatieve aspect van Urban Homes. Een krachtig lettertype ondersteunt tot slot deze huisstijl met ‘urban’ karakter.
Naast de aantrekkelijke layout en het verhalend karakter van de zaakvoerster werd ook video ingezet voor een meer persoonlijke approach. De investeerder, of particulier die zoekt naar een nieuwe thuis, vindt makkelijk zijn weg naar de voor hem relevante pagina’s.
Elk project kan eenvoudig worden aangepast om potentiële klanten snel en correct te informeren over het aantal beschikbare panden en units.

Een sterke branding
vertaald naar een straffe
digitale aanpak.
___

Online Marketing traject
Urban Homes, is gloednieuw en bijgevolg nog onbekend. Aan ons om hier verandering in te brengen. De doelstellingen van onze Online Marketing activiteiten zijn dus simpel: Het versterken van het merk Urban Homes en creëren van extra verkeer naar de website.
STRAK maakte vooraf een uitgebreide analyse van het online oriëntatiegedrag van de doelgroep. Vanuit dit vooronderzoek startten we met het opbouwen van gerichte campagnes, waarbij we onze advertenties los lieten op verschillende kanalen.
Facebook & Instagram Ads (Verkeer & Leadgeneration)
Dankzij ons vooronderzoek konden we een perfect beeld vormen van de doelgroep. Zo konden we gerichte advertenties inzetten op basis van het profiel en het aanbod van Urban Homes. In de eerste fase van dit traject zetten we in op campagnes die het verkeer stimuleerden van Facebook en Instagram naar specifieke landingspagina’s. Hierna volgden de remarketing en leadgeneration campagnes. Mét succes!
Google Ads (Search & Display)
Na het uittekenen van de campagnestructuur en een grondige zoekwoorden-analyse, activeerden we de Franstalige en Engelstalige campagne om extra relevant verkeer te genereren. Dit voor zowel aankoop als investering in vastgoed. Met onze Display Ads zorgen we ervoor dat banners worden getoond op relevante plaatsen naar de juiste doelgroep.
LinkedIn Inmails
Ook LinkedIn is een krachtig kanaal om het juiste doelpubliek aan te spreken. Op maandelijkse basis sturen we gesponsorde Inmails naar profielen die mogelijks interesse hebben te investeren in vastgoedprojecten. Hierbij spelen we sterk in op het onderscheidende vermogen van Urban Homes.
Eindresultaat?
Urban Homes werd succesvol gelanceerd. We sturen maandelijkse de on- en offline campagnes bij om zo de verwachtingen van de klant in te lossen: potentiële klanten informeren over deze nieuwe speler op de vastgoedmarkt.