ROOM 40

Van complexe data naar een heldere identiteit en website

Wie is ROOM 40?

Room 40 maakt data in realtime beschikbaar voor zijn klanten. Dit doen ze door verschillende bronnen of streams vastleggen zoals video, tekst of geluid. Ze lossen het probleem op van “het vinden van relevante informatie”, rekening houdend met de context en het sentiment van dat moment.

“Uw data streams begrijpen door artificiële intuïtie”

Vraag van de klant?

Room40 klopt op onze deur om een nieuwe website en identiteit te ontwikkelen. Hierbij was de belangrijkste doelstelling om de complexe materie helder en transparant over te brengen aan de bezoekers. 

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?

Voor het bepalen van het logo en de beeldtaal gingen we dieper in op de essentie.
 
Room 40 maakt het onzichtbare zichtbaar.”
In het logo komt dit beeld terug door de illusie dat de letters en cijfers onvolledig zijn en geleidelijk aan zichtbaar worden. We zijn ook een stap verder gegaan door de context van het woord “room” ook in de kleinere versie van het logo weer te geven als een kader. Zo spelen we in op de responsieve aard van de website en de hedendaagse tendens.
Het raster van vierkanten, waar elk vierkant een stream van data voorstelt, staat voor de informatiestroom die Room 40 structureert en verduidelijkt. De kleur en transparantie van de blokjes zijn een knipoog naar de diversiteit van de informatie.
Op de website hebben we dan ook de mogelijkheid om dit via animatie tot leven te brengen.

Eindresultaat?

Een unieke look en feel die er voor zorgt dat ROOM 40 opvalt binnen zijn eigen sector.

CASE - ROOM40 - website - UI elementen2
CASE - ROOM40 - website - UI elementen3
CASE - ROOM40 - website -screen2