De gebouwen waarin we werken, hebben een enorme impact. MeetDistrict biedt inspirerende werkplekken aan voor een betere toekomst.
Via slimme technologie meten én verbeteren ze de gezondheidsindicatoren in de werkomgeving. Hoe gezonder de ruimtes, hoe gelukkiger de werknemers en hoe productiever de bedrijven. Zeker in deze tijden.

Maar in deze pandemische tijden veranderen de overheidsmaatregelen om de haverklap. Wel op kantoor. Niet op kantoor en telewerk. Terug wel op kantoor, maar volgens strenge regels op ventilatie. Niet op kantoor en opnieuw telewerk. Wel op kantoor, maar slechts 1 dag per week, enz.
Voor een concept dat draait rond inspirerende werkplekken zijn deze veranderde regels heel uitdagend voor het genereren van leads. Zo wordt er voldoende verkeer naar de website geleid en leveren de online advertenties via Google en sociale media goede resultaten op. De conversies laten helaas vaak op zich wachten, uit onzekerheid over de maatregelen.
Daarom leek het ons hoog tijd om een Conversion Rate Optimisation traject te doorlopen.

Fase 2: Hypotheses en oplossingen
We dachten na over welke oplossingen, nl. optimalisaties, mogelijk waren en koppelden deze aan een hypothese. Bij CRO traject valt en staat alles met hypotheses. Enkel wanneer de resultaten de hypothese bevestigen, kunnen we spreken van een succesvol CRO-traject.
Onze oplossing waren drie nieuwe, digitale campagnes op die sterk inspelen op de problematiek van de huidige regels:
- Het maximaliseren van je productiviteit;
- De invloed van een rijke community van talenten, innovatoren en ondernemers;
- De optimale beheersing van je kantoorkost.
De advertenties kaarten kort de problematiek en oplossing aan om de aandacht te trekken. Op de landingspagina’s wordt er vervolgens meer uitleg geboden.


Fase 4: Resultaten en conclusie
De resultaten stromen nog steeds binnen, maar er kan alvast gesteld worden dat onze hypothese klopt. Bij de digitale campagnes die exact inspelen op de problematiek van de huidige regels, volgen er méér leads dan uit de digitale campagnes die enkel het inspelen op de steeds geldende USP’s van MeetDistrict.
De CRO leverde alvast een stijging op van 21% in het aantal aanvragen van een proefsessie en een stijging van 37% in het aantal aanvragen van een brochure.
De learnings uit de analyse, A/B-testing en finale resultaten van dit CRO traject worden opgenomen in de strategie die als basis dient van de toekomstige campagnes.
