Lekker Oost-Vlaams

Authentieke Oost-Vlaamse streek- en hoeveproducten met een verhaal

Wat is Lekker Oost-Vlaams?

Lekker Oost-Vlaams is een initiatief van de Economische Raad voor Oost-​Vlaanderen vzw en de Provincie Oost-Vlaanderen, in samenwerking met Toerisme Oost-​Vlaanderen.

Samen met 250 streek- en hoeveproducenten promoten zij de lokale producten uit deze provincie: De consument is namelijk meer en meer op zoek naar lokale, authentieke producten met een duurzaam verhaal. Tegelijk helpt Lekker Oost-Vlaams de lokale producent vooruit en bevordert zo de tewerkstelling.

Vraag van de klant?

Het online platform van Lekker Oost-Vlaams is niet enkel een centrale informatiehub van de Oost-Vlaamse streek- en hoeveproducenten en hun lokale producten, maar het bundelt eveneens alle content hierover. Denk hierbij aan blogposts, recepten, activiteiten, informatie over producten en ambassadeurs, etc.

Deze informatie en content werd organisch verzameld en door de jaren heen werden ook nieuwe onderdelen toegevoegd. Hierdoor ging de gehele structuur stilaan verloren.

Kortom: het online luik was dringend toe aan vernieuwing.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?

Het development team nam het project vast met beide handen en vernieuwde de website met een een heldere, logische structuur op de voorgrond. Onze focus lag hierbij op 3 punten:

  • Contentmigratie: Alle content werd gerecupereerd en vervolgens opnieuw ingevoerd in de nieuwe WordPress website. Elk stuk content werd heringedeeld in logische categorieën:
    • Producten, met de subcategorieën kaart, alle producten, alle producenten en ambassadeurs.
    • Recepten
    • Blog
    • Activiteiten
    • Over ons
    • Contact
  • Google Maps integratie: Om de producten en ambassadeurs van Lekker Oost-Vlaams extra in kaart te brengen, werd een overzichtsmap toegevoegd. De filter laat toe om verfijnder te zoeken op de soort producent – nl. welke streekproducten ze aanbieden zoals bier, chocolade, etc. – en op het type ambassadeur zoals streekwinkel, BnB, etc.
  • Custom search:  Hierbij kan de bezoeker de zoekresultaten bepalen aan de hand van zoektermen die ze aan de posts, producenten,… kunnen hangen.

Onze experts kozen om de website te lanceren met WordPress, omdat dit platform vele voordelen biedt. WordPress is namelijk open-source. Dat betekent dat de software beschikbaar is voor iedereen en hierdoor continu in ontwikkeling is door de enorme community van professionals. Dat vertaalt zich in:

  • regelmatige security en performance updates van het platform zelf;
  • maar ook in meer en betere plug-ins, een groeiend aanbod aan thema’s;
  • en meer externe applicaties die te koppelen zijn.

Een WordPress website is dus gemakkelijk uitbreidbaar volgens de specifieke noden van de klant, maar is eveneens heel gebruiksvriendelijk voor de eindgebruiker. Bovendien is het platform zoekmachinevriendelijk, waardoor niet enkel developers, maar ook marketeers dit aanprijzen.

Dit maakt van WordPress het populairste open-source content management systeem ter wereld.

Is jouw interesse gewekt?

  • Benieuwd voor welke andere merken en ondernemingen we creaties uitvoerden? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze andere cases!
  • Wens je nog meer informatie? Die kan je vinden bij onze diensten of neem gerust contact met ons op!