

Wat is Gypon?
GYPON staat voor Gynaecologosch Pelvien Oncologisch Netwerk.
Het is een samenwerking van verschillende ziekenhuizen in Gent met elke hun specifieke expertise. Op die manier kan de patiënt zich zo snel mogelijk laten behandelen voor zijn/haar aandoening. De patiënt moet zo niet eerst ziekenhuis hoppen om dan pas de beste behandeling te krijgen. De samenwerking draait vooral rond de specialisatie en kennis van elke ziekenhuis die samenwerkt en dus ook naar studie rond deze ziekten.
Het gaat hierbij de over de genaecologische oncologie, de behandelingen van kankers zoals baarmoederhalskanker,



Wat was de uitdaging?
De uitdaging bestond erin om een universele huisstijl/communicatiestijl te ontwikkelen voor samenwerkingsverbanden tussen UZGent rond een bepaald medisch thema. Daarbij was het de bedoeling om een stijl te vinden die een dergelijke samenwerking op een “neutrale” manier vertaald. Herkenbare zaken uit de huisstijl van UZGent, noch die van een ander ziekenhuis mochten niet terugkomen in de huisstijl. Men wilde immers vermijden dat er voor iedere samenwerking telkens een nieuw logo of een nieuwe huisstijl ontwikkeld moest worden.



Wat was het doel?
Het doel van de huisstijl was het communiceren naar huisartsen en andere voorschrijvers, maar ook soms rechtstreeks naar de patiënt dat GYPON een samenwerking is van ziekenhuizen die hun expertise en know how bundelen om de patiënt zo snel en doelgericht mogelijk te behandelen/helpen. Door deze samenwerking van 5 verschillende ziekenhuizen kan de patiënt ook een consultatie inplannen in een van de 5 ziekenhuizen. Zo kan de patiënt het ziekenhuis kiezen dat het snelst te bereiken is van zijn/haar woning.
Wat hebben we uitgewerkt?
Voor deze huisstijl hebben we een uitnodiging voor symposiums ontworpen, briefpapier, PPT presentatie templates, brochure, nota & verslag template, affiche en een roll-up banner.



