
Op onze blogpagina vind je waarom je moet investeren in Employer Branding.
Employer Branding is niet enkel een hot topic, maar een fundamenteel stuk in de gehele bedrijfspuzzel. Daar is ook Remmicom volledig van overtuigd.
Wie is Remmicom?
Remmicom is de referentie in software- en hardwareoplossingen voor Vlaamse lokale besturen. Een unieke positie in dit landschap, die ze al meer dan 30 jaar bekleden. Met hun uitgebreide expertise helpen ze intussen meer dan 100 Vlaamse gemeentes en het OCMW.
Vraag van de klant?
Door hun gespecialiseerde bedrijvigheid heeft Remmicom nood aan een instroom van technische profielen, zoals IT’ers. Maar the war on talent is geen gemakkelijke: Je moet niet enkel de juiste profielen aantrekken, maar hen ook de beste ervaring bieden tijdens zijn zoektocht.
Hiervoor klopte Remmicom bij STRAK aan.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
Een vacaturepagina op je website of de verspreiding van de openstaande posities op vacaturesites, volstaan vaak niet meer. Zeker niet technische profielen.
Eén van de meest efficiënte en effectieve oplossingen om de juiste profielen aan te trekken, is een frisse jobs website.
Die kon STRAK in een mum van tijd realiseren: jobs.remmicom.be
“Van STRAK apprecieer ik vooral
de snelle en to-the-point aanpak
in onze online projecten.”
___
Stijn Van Hoof, COO Remmicom
Deze jobs website staat Remmicom toe om de bedrijfscultuur op een informele, aantrekkelijke manier over te brengen. Een gewone vacaturepagina leunt vaak te sterk aan bij de formele corporate structuur van de website op het hoogdomein.
Zoals bij elk sterke Employer Branding spelen ook de huidige mensen de hoofdrol op deze jobs website. Als toekomstige collega’s zijn zij de beste vertellers van het bedrijfsverhaal. Ze getuigen én overtuigen vanop de frontlinie.
Deze oplossing is snel, overzichtelijk en overtuigend voor de potentiële kandidaten, én ligt bovendien volledig in lijn met de huidige huisstijl.
Vraag naar meer
Bovendien was deze jobs website slechts een eerste stap in de optimalisatie van het Employer Branding traject van Remmicom.
Ze tekenden ook meteen in voor verschillende videocontent, zoals motion quotes die enkele medewerkers in the picture plaatst en een short video die de gehele bedrijfscultuur in beeld brengt.
Videomarketing is een simpele, maar krachtige manier van storytelling. Die kunnen ze naar hartelust inzetten, zoals op deze jobs website, maar ook op hun sociale mediakanalen en in online advertenties.

Kan jouw Employer Branding ook een boost gebruiken?
- Interesse om samen jouw Employer Branding uit te rollen? Contacteer ons via onderstaand formulier.
- Benieuwd met welke andere merken en ondernemingen we samenwerken? Neem dan zeker eens een kijkje naar onze cases!