
Wie is Yuval Harari?
Deze 43-jarige Joodse academicus is de auteur van onder meer ‘Sapiens’, ‘Homo Deus’ en ‘21 lessen voor de 21ste eeuw’. Hij heeft in enkele jaren tijd mee het economisch debat vormgegeven. Hij wordt bestempeld als één van de meest invloedrijke en verfrissende denkers van het moment.
Mark Zuckerberg en Bill Gates kunnen maar niet zwijgen over hoe goed ze zijn boeken wel vinden. Barack Obama zag hem als de belangrijkste inspiratiebron voor zijn beleid.
Met drie boeken tegelijkertijd in de top 30 non-fictie staan en wereldwijd 20 miljoen exemplaren verkopen, filosoof en historicus Yuval Harari speelt het klaar.

Wie is Newsweek?
Newsweek powered by Business AM biedt een frisse kijk op de wereld dankzij onafhankelijke, intelligente en inspirerende journalistiek. Maandelijks op papier, wekelijks online als e-Mag en elke dag op businessam.be.
Newsweek spitst zich toe op vier domeinen: wetenschap & technologie, politiek & maatschappij, business & finance en travel & food. De gemeenschappelijke deler bij deze topics is de klemtoon op vooruitgang en oplossingsgericht denken.


Vraag van de klant?
Op uitnodiging van Newsweek wilde Yuval Harari een exclusieve keynote “The Future of Sapiens” geven in de Lotto Arena op het einde van januari 2020.
STRAK werd ingeschakeld om creatief mee te denken. Van hype opwekken om de 5.000 plaatsen te vullen, tot digitale en fysieke ondersteuning in het gehele proces. Ondersteuning van A tot Z.


Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
De uitdaging was de exclusiviteit die verbonden was aan de persoon: Zo had enkel onze mediapartner Canvas het exclusieve voorrecht om Yuval Harari in te zetten voor interviews via hun kanalen.
Daarom kwamen we op het idee om interviews te voeren met belangrijke opinieleaders die aantoonden hoe Harari een inspiratiebron was voor hen. Daarvan kunnen onder andere Bart De Wever en Lieve Scheire getuigen. Ook op Twitter werden zorgvuldig opinieleiders gekozen om de online conversatie op te wekken.


Met de juiste 7 mensen
creëerden we het idee
dat “de helft van Twitter”
uitgenodigd was.
___
Naast dit creatieve idee gingen we als full service agency ook uitvoerend te werk.
- Van het online luik dat zich spreidde over het development, design en marketing van de website, bannering en advertenties;
- Over het offline luik dat zich uitte in de visuele elementen op het event zelf, zoals de signalisatie, bannering, seating cards en keynote visuals, de fysieke uitnodigingen en advertenties in print;
- Tot een aftermovie.





Het resultaat?
Uiteindelijk waren de 5.000 beschikbare plaatsen in een mum van tijd uitverkocht. Dankzij een uitgekiemde communicatiestrategie konden we ook na het event de buzz op gang houden. De strategische samenwerking met deze hedendaagse Socrates hielp Newsweek om zich te positioneren als een echte thought leader.
- Benieuwd hoe we jouw event online en/of creatief kunnen inzetten? Neem dan gerust contact met ons op!
