Wie is COMSOF?
Comsof is wereldleider in het ontwikkelen van intelligente netwerkplanning- en ontwerpsoftware op basis van geografische gegevens. Hierbij is het bekendste product COMSOF Fiber. Deze software wordt gebruikt voor het ontwerpen van glasvezelnetwerken die meer dan 70 miljoen woningen voorzien van o.a. breedbandinternet.

Vraag van de klant?
In 2018 besloot Comsof zijn diensten en producten verder uit te breiden. Daarbij werd het meteen duidelijk dat er nood was aan een nieuwe branding die naast het corporate merk zelf, ook de reeds bestaande submerken én de toekomstige merken op een herkenbare en effectieve manier inzet.
Comsof vroeg STRAK om een nieuwe identiteit te ontwerpen,
waarbij de nieuwe huisstijl en beeldtaal tot zijn recht komen. Dit op zowel de offline- als online dragers van het merk Comsof.


Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
We creëerden een volledige nieuwe huisstijl en logo voor Comsof.
Voor het bepalen van de huisstijl haalden we de mosterd bij de grote IT-merken van weleer zoals Commodore, Apple, IBM en ATARI. Hierbij inspireerden we ons op de typische iconische stijl vanuit de beginjaren. Daarnaast vormde een herkenbaar visueel element, dat binnen de eigen software wordt gebruikt, de verdere basis van de rebranding.
Het resultaat?
De gestileerde letter “C” vormt de basis van zowel het logo als de beeldtaal.
Om nadruk te leggen op het corporate geheel werd hetzelfde logo doorheen alle submerken gehanteerd. Hierbij werd door middel van afwijkend kleurgebruik en het toevoegen van specifieke onderschriften, de verschillen in de toepassingsgebieden duidelijk. Op deze manier blijft de “C” het kenmerk van de hele groep.

Eindresultaat?
Het functionele van de nieuwe branding waarbij de kleuren worden gekoppeld aan de toepassingen van de verschillende producten en diensten, zorgt voor een optimale beleving binnen de nieuwe WordPress Multisite.
Op een intuïtieve en visueel herkenbare manier wordt er gewisseld tussen de algemene corporate informatie en de product-specifieke informatie.


