
Wie is Binnenshuis?
Deze interieurwinkel in Brugge focust zich volledig op decoratie op maat én met tevredenheidsgarantie. Met 40 jaar ervaring en expertise valt het niet te ontkennen dat ze op vlak van gordijnen, behang, lamellen, shutters, tapijten, stoffen en algemene decoratie-elementen een absolute autoriteit zijn.

Vraag van de klant?
Sinds de jaren ’70 stond de Brugse familiezaak ’t Smedenhuys bekend om hun specialiteit raamdecoratie. Doorheen de jaren kreeg interieurvormgeving een significante rol in hun verhaal. Toen het tijd was om een nieuwe kapitein aan het roer te plaatsen, naam zoon Philip nam de zaak over en besloot hij deze rol prominent naar voren te schuiven.
Hij nam de jarenlange expertise van zijn ouders mee en besloot een nieuwe zaak op te richten. Met een eigen ontwikkelde interieurstijl ‘tijdloos’ en ‘sober’ uitstraalt, biedt hij producten aan die zich zowel in moderne als klassieke interieurs perfect thuis voelen.
Om deze nieuwe zaak te lanceren kwam Philip terecht bij STRAK voor een allesomvattende rebranding.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
Om de nieuwe identiteit aan te scherpen, werd er gekozen voor de naam Binnenshuis. Die naam is niet enkel herkenbaar, kort en krachtig, maar dekt ook de volledige lading inzake interieurdecoratie.
De branding neemt de elementen over die de fysieke zaak uitstralen: Tijdloos en sober. Dat vertaalt zich in het totale gebrek aan wollige copy, felle kleuren en extraverte vormen. Less is more. Less is timeless.
Dat concept wordt doorgetrokken in alle creaties: van offline visuele dragers zoals naamkaartjes en brochures tot een gloednieuwe website. Al deze creaties worden bovendien ondersteund dankzij strakke, piekfijne fotografie.
Het resultaat hoeft allerminst in te boeten aan de kernwaarden van een familiezaak, namelijk gezelligheid en persoonlijkheid.



