
Wie is Wijnhandel Annicaert?
Wijnhandel Annicaert bestaat al vier generaties en is daarmee de langst bestaande wijnzaak gevestigd in de Brugse binnenstad. Het wijnhuis onderscheidt zich van haar concurrenten door een snelle maar klassevolle service aan te bieden, met een heel warm en persoonlijk karakter. Dit voor zowel horeca als particulier.


Vraag van de klant?
De wijnhandel verhuisde in 2018 naar een nieuw pand in Brugge. Het ideale moment om de wijnhandel een extra boost te geven met een rebranding. Hierbij wou Annicaert komaf maken met haar oubollig imago en gaan voor een strakke, tijdloze uitstraling.
De hoofddoelstelling van dit traject was om het merk “Wijnhandel Annicaert” te laten blinken naast haar groot assortiment klasse wijnen.

Wat heeft STRAK verwezenlijkt?
De smaak, beleving en gevoelens die Annicaert overbrengt naar haar klanten, belichaamden we in een strak, tijdloos logo. Zo reduceerden we de naam van de wijnhandel tot een symbool dat het merk vertegenwoordigt. Hierbij lieten we de essentie spreken. Daarnaast gaven we advies hoe het nieuwe logo kon worden doorgetrokken in het interieur, store front en andere visuele dragers.










Eindresultaat?
Een totale rebranding die de rijke traditie van vier generaties respecteert en waarvan de stijl de drie actieve generaties kan bekoren.


