Vrijdag de dertiende, voor heel wat ongelukkigen onder ons: de ongeluksdag der ongeluksdagen! Op die dag worden zwarte katten en ladders als de pest gemeden. Echter, voor heel wat creatieve marketeers is vrijdag de dertiende een ware hoogdag. Waarom? Op die dag proberen marketeers op een creatieve en commerciële manier in te spelen met een “top topical” of “inhaker”. Allemaal met één opperdoel: extra publiciteit vergaren voor zijn of haar bedrijf.
Wat is een top topical of inhaker?
Een top topical is een vorm van reclame waarbij een bedrijf of organisatie inpikt op een actuele gebeurtenis, activiteit of trendy topic. Het is een uitdagend en creatief proces om op een spitsvondige manier de actualiteit te verweven met een commerciële boodschap. Een top topical kan viraal gaan en heel wat publiciteit opleveren voor een organisatie of bedrijf. Waar wacht je nog op?
Heeft je boodschap nu te maken met Vrijdag de 13e, Drie koningen, het WK-voetbal of een fail van Trump? Maakt niet uit! Zorg er gewoon voor dat het die dag relevant is en dat de advertentie een duidelijke link heeft met jouw bedrijf of organisatie.
Verwacht na het posten van je top topical als bedrijf of organisatie geen wonder van je verkoopcijfers. Daarentegen geeft een top topical gegarandeerd een boost aan je bedrijfsimago.
Tip: wees met je top topical origineel en de eerste op het wereldwijde web.
Waarom gebruiken maken van een top topical?
- Een “gemakkelijke” manier om op een creatieve manier content te maken.
- Leuke en creatieve top topicals hebben het potentieel om op Social Media viraal te gaan en een groot bereik te generen.
- Top Topicals krijgen gemiddeld meer aandacht dan andere berichten op social media
- Maakt je als bedrijf sympathiek, geeft je bedrijfsimago een boost.
- Vergeet niet: iedereen lacht graag dus ook je doelpubliek.
- Bovendien kan je er een prijs mee winnen: Top Topicals®-Awards.
⸺
Wil je scoren met een creatieve top topical of inhaker. Bel ons, schrijf ons.