Voordelen van een contentkalender bij (online) adverteren

Online adverteren is net als gewoon adverteren vaak een zaak van herhaling en aanwezig zijn. Het is (helaas) niet voldoende om 1x een boodschap te communiceren om meer bekendheid en uiteindelijk sales te bereiken, enkel door herhaling wordt er aan branding gedaan. Om er voor te zorgen dat je regelmatig aanwezig bent met een boodschap […]

Vijf tips voor een perfecte Facebook-advertentie

1. Weet wie je doelgroep is en wat hij of zij belangrijk vindt Denk na wat welke toegevoegde waarde je als bedrijf kan aanbieden de voor klant. Bepaal wat jouw doelgroep interessant vindt. 2. Stel je klant centraal tijdens het creëren van je advertentie Probeer je in te leven in de wereld van de doelgroep. […]

Social Newsflash december

Wij delen graag in onze Social News Flash van december enkele Social Media nieuwtjes met jullie. Wat staat er in de maand december op het Social Media kerst-menu? Wel, wij schotelen je de volgende topics voor.

Is adverteren op Bing interessant?

Wie het in België over zoekmachines heeft, denkt meteen aan Google. En terecht want het marktaandeel van Google in ons land is ronduit verpletterend (rond 94% in 2015). Dat is trouwens zo in de meeste Europese landen, maar niet in heel de wereld. Er zijn regio’s waar Google wel degelijk haar best moet doen voor […]

Linkbuilding tips, waar links halen?

Zoekmachineoptimalisatie of SEO is in de loop der jaren geëvolueerd. Waar vroeger heel wat spammy technieken werden gebruikt om beter te scoren in Google, is die laatste ondertussen heel wat slimmer geworden in het detecteren van ‘louche’ technieken. Spammen met links op al dan niet obscure websites is dan ook geen slimme zet anno 2016, toch […]

E-mailmarketing voor KMO’s

E-mailmarketing is net als zoekmachinemarketing en content marketing een onderdeel van online marketing. Wat is er specifiek aan e-mailmarketing? E-mail bestaat al het langste van allemaal. Lang voor er zoekmachines en dus zoekmachinemarketing was, en zeker lang voor er sprake was van social media. E-mail heeft het grote voordeel dat e-mailadressen ‘van jou zijn’. Dat […]

MailChimp

MailChimp geeft je de kans om erg makkelijk e-mailmarketing op te zetten. De software zorgt ervoor dat je in een handomdraai mooie nieuwsbrieven kan sturen naar de adressen die zich geabonneerd hebben. Bij PubliLab gaan we zelf ook aan de slag met MailChimp, het is een uiterst handig tool voor elke ondernemer. Bij MailChimp kan je een […]

10 tips om Pinterest in te zetten voor je bedrijf

Pinterest is een sociale medium met erg veel potentieel. Het draait voornamelijk op een visuele ervaring, mooie beelden en foto’s. Het is een platform dat vaak gebruikt wordt om inspiratie op te doen. Als bedrijf kan het interessant zijn om inspiratie aan te bieden aan gebruikers die geïnteresseerd zijn in een bepaald product, service of […]

Lokaal adverteren

Een opendeurdag is voor elke onderneming een belangrijk moment. Vaak is het het jaarlijks terugkerend gebeuren waar je als ondernemer mee wil scoren en is het een belangrijk deel van je jaaromzet. Een opendeurdag kan naar aanleiding zijn van een nieuw product of dienst (bv. nieuwe automodel) of omdat de zaak opnieuw is ingericht (nieuwe […]

10 tips voor Facebook adverteren

Adverteren op Facebook is net als bij Google Adwords eigenlijk vrij eenvoudig. Je hebt een bedrijfspagina, je koppelt een kredietkaart aan jouw account en je kan beginnen met promoten. Maar als je het zo gaat doen, dan garanderen we jou dat de de return meer dan waarschijnlijk heel mager zal zijn. Het is gewoon te […]